Een klanttevredenheidsonderzoek houden vind menig bedrijf een hoop gedoe of ze zijn bang voor de uitslagen. Met ISO 9001 moet je juist jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek houden zodat je ook kunt aantonen dat je luistert naar de mening van de klant.
Wanneer meerdere namelijk een probleem aangeven, moet je daar als organisatie met een ISO 9001 certificering wel degelijk wat mee doen. In de Audit moet je dan aangeven welke actie je hebt ondernomen om de service te verhogen.
Zo kwam in een van onze uitslagen naar voren dat de klanten geen idee hadden wat de zusterondernemingen deden. En dat zij niet wisten dat ze die diensten ook konden afnemen. We hebben toen in het kerstpakket een flyer gedaan waarin alle drie de bedrijven werden gepresenteerd.
En op de websites zijn er veel meer onderlinge links aangemaakt. Ook wordt de klant er in een salesgesprek meer op gewezen dat we een onderneming zijn, die bestaat uit meerdere bedrijven.
Het klanttevredenheidsonderzoek is een van dingen die we hebben ingevoerd door de ISO 9001. Op de websites van Adhetec en WiFi4ALL kunt u onder het kopje ‘nieuws’ lezen wat we als onderneming nog meer hebben aangepast.
Wilt u weten hoe onze zusteronderneming, Adhetec, de ISO 9001 toepast? Lees dan hier verder. En de ervaring van WiFi4ALL leest u hier.