BELLEN VIA VOIP

Bij VoIP bel je via internet en bespaar je op vastrecht-, opstart- en gesprekkosten in vergelijking met het traditionele bellen. Bovendien heb je meer functionaliteiten. Met één toestel heb je hetzelfde functionaliteitenpakket als dat van een telefooncentrale. Zo ben je altijd bereikbaar onder één nummer, ook in het buitenland, tegen dezelfde kosten. Je hebt een onbeperkt aantal in- en uitgaande lijnen. Ben je in gesprek, dan krijgt de beller geen bezettoon, maar het gesprek schakelt automatisch door naar een andere collega. Je kunt eveneens een welkomsttekst of een wachtrijtekst laten afspelen of de mogelijkheid geven om een voicemailbericht in te spreken. Voicemailberichten krijg je bovendien als bijlage in je e-mail.

FLEXIBILITEIT MET INTERNETBELLEN

Met call recording neem je gesprekken op. Met VoIP houd je bovendien eenvoudig conference call gesprekken. Voice over IP is een cloudoplossing. Je plugt het toestel in op een lokaal netwerk en hebt alleen internet nodig. Het maakt dus niet uit waar je zit. Ook vanuit het buitenland bel je alsof je in Nederland bent. Je hoort het niet en de kosten zijn hetzelfde. Dit in tegenstelling tot het doorschakelen van een traditionele vaste lijn naar een mobiel nummer. Ben je buiten de Nederlandse grenzen dan hoort de beller het meteen aan de kiestoon of hij krijgt een buitenlands gesproken welkomsttekst te horen als je toestel buiten bereik is.

GKS
GKS

HOE WERKT VOIP

Bij VoIP maakt je toestel via internet de telefoonverbinding, hiervoor gebruik je de bestaande internetverbinding. Je plugt een speciale VoIP-telefoon in. Je behoudt je eigen nummer of je kiest voor een nieuw telefoonnummer. Op de computers, laptops en mobiele telefoons installeren we software waarmee VoIP activeren. Via een app op je mobiele telefoon instrueer je de mobiele telefoon om zich als VoIP- telefoon te gedragen als je er een internetverbinding is. Je betaalt een vast abonnementsbedrag, gesprekskosten, een bedrag per toestel en eventuele aanvullende diensten zoals co-locatieservice. De kosten zijn lager dan traditioneel bellen omdat je geen fysieke centrale meer nodig hebt. De overzichtelijke rapportages geven je een helder beeld van het in- en uitgaande belverkeer.

STORINGSVRIJ VIA CO-LOCATIESERVICE

Voor VoIP is een stabiele internetverbinding nodig. Mocht er onverhoopt een stroomstoring zijn of de internetverbinding eruit liggen dan ben je telefonisch niet bereikbaar. Ook kun je dan niet bellen via de VoIP-verbinding. Daar moet je natuurlijk niet aan denken. Hiervoor bieden wij de extra zeker co-locatie oplossing waarbij we je centrale op onze locatie plaatsen. Wij monitoren 24/7 en hebben opvang via noodstroom. Onze dubbele internetverbinding schakelt automatisch over als één van de internetverbindingen wegvalt. Tot slot is er een back-up routering. Zo ben je er altijd zeker van dat je bereikbaar bent.

GKS

MEER INFORMATIE?

Ben je enthousiast over onze dienstverlening? Wil je met ons in gesprek over  VoIP-oplossingen, clouddiensten, internetverbindingen of computerbeveiliging?

Neem dan contact met ons op. We staan klaar om jou een glimlach achter je beeldscherm te geven.

GKS ICT Solutions
Einsteinweg 25
6662 PW Elst (Gld)
T. 0481 – 45 30 50
E. info@gks.nl